İlginizi Çekebilir
12-23-40-images
  1. Ana Sayfa
  2. Bilgi Havuzu

Yürümek sağlıklı ve uzun yaşamın anahtarı mı?

Yürümek sağlıklı ve uzun yaşamın anahtarı mı?
+ - 0

Her gün düzenli yürüyüş yapmanın kalp sağlığından kilo kontrolüne kadar pek çok faydası var. Bu basit ve etkili egzersizin en önemli faydası ise yaşlandırmayı geciktirmesi ve yaşam süresini uzatması.

Ömrünüzü uzatır. 

Bir “alışkanlık” haline getirilerek her gün düzenli yapılan yürüyüşle ömrünüze ömür katmanız ve yaşlanmayı geciktirmeniz mümkün. Yapılan araştırmalar haftada yaklaşık 20-25 kilometre yürüyen insanların, yürüyüş yapmayanlara göre daha uzun yaşadıklarını kanıtlamıştır.

Kalbinizi ve akciğerlerinizi korur. 

Kısa ve hızlı yürüyüşler yapmak kalp ve akciğer sağlığınızı korumanız için en iyi yoldur. Her gün 20-25 dakika yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin.

Stresinizi azaltır. 

Yürüyüş yapmak strese de birebir. Yürüyüş yaparken kan basıncınız düzene girer, mutluluk hormonu olan endorfin salgılarsınız ve kendinizi rahatlamış hissedersiniz.  

Kilo kontrolünde etkilidir. 

Düzenli ve ritmik olarak yapılan yürüyüş, zayıflamaya ve kilo kontrolüne yardımcı olur. Her gün 20 dakika yürüyüş yaparak fazla yağlarınızı yakmanız ve yılda 7 kilo vermeniz mümkün. Ama tabii ki bu süreçte yediklerinize dikkat etmeli ve kalori kontrolünü de sağlamalısınız. Sadece bir paket jelibonu eritmeniz için bile futbol sahası kadar alanı yürümeniz gerektiğini unutmayın ve elinizi  şeker tabağına daldırmadan önce bir kez daha düşünün.

Yürüyüş şekliniz önemlidir.

Yürüyüş yaparken vücudunuzun duruşuna önem vermelisiniz. Geriye ya da öne doğru kavis yapmadan dimdik yürümelisiniz; bu vücudunuzun her bölgesinin yürüyüşe eşit şekilde eşlik etmesini sağlar. Kollar da önemli, çünkü yürüyüş sırasında gücünüzü artırmak ve ayak hareketlerinizi dengelemek kolların görevi. Kolları sallamak 5-10 kalori yakmanızı da sağlar. Elleriniz de yumruk şeklinde sıkılmamalı ki, kan akışınız düzenli olsun. Ayakların ve kolların çapraz olarak net açılarla sallanması, sağlıklı bir yürüyüşün olmazsa olmazı.

Yürüyüş yapmanın diğer faydaları ise şunlar:

  • Dinlenirken bile kilo vermeyi sağlayacak şekilde metabolizma hızınızı artırır.
  • Yeme isteğinin (iştahın) kontrol edilmesine yardımcı olur.
  • Enerji verir.
  • Kandaki kolesterol seviyesini azaltır.
  • Yüksek tansiyonu düşürür.
  • Şeker hastalığını kontrol etmeye ve önlemeye destek olur.
  • Göğüs, prostat ve mide-bağırsak gibi bazı kanser türlerine karşı riski azaltır.
  • Kalp krizi ve felç gibi rahatsızlıklar için yardımcı rehabilitasyonu sağlar.
  • Bağırsakların çalışmasını düzenler.
  • Uyku düzenini destekler.
  • Bacak ve kalça bölgesindeki kasların güçlenmesine yardımcı olur.
  • Kemik güçlenmesini sağladığı gibi yaşlı kadınların kaderi gibi gözüken kemik erimesi riskini de azaltır.

Yürümek için 20 neden!

Özellikle koruyucu yaklaşımların daha fazla önem kazandığı sağlıkta, yürüyüşün ayrı bir yeri olduğunu belirten Erdoğanoğlu, yürümenin sağlık üzerindeki etkilerini şöyle sıraladı:

  • “Yürüyüşü her yerde, her mevsimde ve günün farklı saatlerinde yapabilirsiniz. Evde, tatilde deniz kenarında, doğada, dağlarda… Yeter ki yapmak isteyin.
  • Yürüyüş karmaşık bir ekipman gerektirmez ve kuralları siz koyarsınız. Yürüyüşe uygun bir kıyafetinizin, bir spor ayakkabınızın olması ve kapıdan çıkmanız yeterlidir.
  • Yürüyüşü hem bireysel olarak hem de arkadaşınızla yapabilirsiniz.
  • Yürümek kalbiniz güçlü hale getirir, kan dolaşımınızı düzenler. Kalbiniz vücut dokularınıza daha fazla kan pompalar.
  • Düzenli yapılan yürüyüş, kalp hastalıklarından ölüm riskini yüzde 40 azaltır.
  • Kemiklerinizi güçlendirir ve ileri yaşlarda kemik erimesi olmasını engeller.
  • Yürümek adrenalin ve kortizol gibi stres hormonlarını azaltır.
  • Metabolizmanızı hızlandırır.
  • Hafif koşu tarzında yaparsanız akciğer hacminizi geliştirir ve daha iyi nefes alabilmenizi sağlar.
  • Soğuk algınlığı gibi enfeksiyon hastalıklarına karşı vücut direncinizi artırır.
  • Yürümeyle, artan serotonin ve endorfinler vücudunuza mutlu bir duruş kazandırır.
  • İnsilün seviyenizi doğal yolla düzenler. Bu bir anlamda da doğal tokluk demektir.
  • Düzenli yürüyüş yaparsanız daha iyi uyursunuz en önemlisi de uyku kaliteniz artar.
  • Daha sağlıklı bir cildiniz olur.
  • Düzenli yapılan yürüyüş, ağrıyı hafifleten doğal kimyasalların salınımını sağladığı için, migren veya baş ağrısı gibi şikayetleri daha az yaşarsınız.
  • Kilo kontrolünüze yardımcı olur. Örneğin; 70 kg ağırlığında bir kişiyseniz, yarım saat hızlı tempo ile yürüdüğünüzde 149 kalori yakarsınız. Yani günde bir saat yürüyerek, kilonuza ve yürüme hızınıza göre ayda yaklaşık olarak 1-3 kg arasında kilo kaybetmeniz mümkün olur.
  • Demans, depresyon, Alzheimer gibi hastalıklara karşı koruyucudur ve bilişsel yeteneklerinizi geliştirir.
  • Hafif koşu şeklinde yaparsanız kırmızı kan hücre sayınız artar, kan damarlarınızı daha elastik hale gelir.
  • Karaciğeriniz atık maddeleri vücudunuzdan daha kolay uzaklaştırır.
  • Hafif koşu şeklinde düzenli yaparsanız, biyolojik yaşınızı 12 yıla kadar geriye alır.

Yazar Hakkında

Yorum Yap